poniedziałek, 4 stycznia 2016

Suplementy i witaminy. Złota trójka: Witamina D3, Witamina C, Omega 3


Są takie witaminy, które człowiek powinien przyjmować regularnie i do końca swoich dni, jeśli tylko ma taką możliwość i jego zdrowie na to pozwala. Po moich trwających dosyć długo analizach i poszukiwaniach przydatnych informacji, okazało się, że jest pewna złota trójka (jest to wyłącznie moje określenie), która sprzyja naszemu dobremu samopoczuciu i zdrowiu zawsze i wszędzie. Są to Witamina D3, Witamina C i kwasy Omega 3...

Witamina D3
Wielu ekspertów uważa witaminę D za hormon, a nie witaminę. Według najnowszych informacji jest zarówno jednym i drugim. Niedobory witaminy D3 sprzyjają otyłości, chorobom układu krążenia i chorobom autoimmunologicznym (bardzo ważne dla chorych na Hashimoto). Niedobór witaminy D przyspiesza procesy starzenia. Najlepiej zacząć od sprawdzenia poziomu tej witaminy w organizmie i na tej postawie dobrać dawkę odpowiednia dla siebie. Standardowo przyjmuje się 1000j.m na 15 kg ciała. Moja dawka to 2000-4000j.m dziennie. Przy dużych niedoborach jest to jednak za mało. Niewielu lekarzy powie nam że witamina D3 lepiej przyswaja się gdy znajduje się w oleju (np. D-Vitum) i że najlepiej przyjmować ją w duecie z witaminą K2 MK-7.

Witamina C
Tę witaminę zna każdy. Szczególnie interesujemy się nią w okresie przeziębienia i spadku odporności. Niewielu jednak przyjmuje ją regularnie. Dawka dzienna powinna wynosić min. 1000mg, żeby jej działanie miało jakikolwiek sens. W okresie przeziębienia można zażywać nawet 3x tyle, 3x dziennie. Jeśli kupujecie tą witaminkę, zdecydowanie zainwestujcie w dużą dawkę. Łykanie np. tabletek rutinoscorbinu nie ma najmniejszego sensu, bo trzeba by połykać 40 tabletek na raz :) W suplementach witamina C występuje w formie naturalnej i syntetycznej. Naturalna jest np. Acerola. Formy syntetyczne to Ascorbic Acid, Calcium Ascorbate, Ester-C, Pure Way c.Co wybrać? Proponuję poczytać i wybrać odpowiednią formę dla siebie :) Witamina C m.in. aktywizuje system immunologiczny organizmu, wzmacnia odporność, obniża poziom złego cholesterolu.

Kwasy Omega 3
Posiadają zdolność wiązania i rozpuszczania kwasów nasyconych, dzięki czemu usprawniają oczyszczanie organizmu ze złogów. W Omega 3 powinniśmy zwrócić największa uwagę na DHA (dokozaheksaenowy) i EPA (eikozapentaenowy) – są to niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT). Ich procent w suplemencie powinien być jak najwyższy. Powinno przyjmować się 2 gramy (2000 mg) EPA + DHA dziennie.

Jakie witaminy są z wami zawsze? Co przyjmujecie regularnie?
układu krążenia (szczególnie nadciśnienia tętniczego), cukrzycy, chorób zapalnych, autoimmunologicznych (np. stwardnienie rozsiane, reumatoidalne zapalenie stawów, toczeń) oraz nowotworów (piersi, prostaty, jelita grubego). Niedobór witaminy D może także przyśpieszyć proces starzenia.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/domowa-apteczka/witamina-d-objawy-oraz-skutki-niedoboru-i-nadmiaru-witaminy-d_38869.html
układu krążenia (szczególnie nadciśnienia tętniczego), cukrzycy, chorób zapalnych, autoimmunologicznych (np. stwardnienie rozsiane, reumatoidalne zapalenie stawów, toczeń) oraz nowotworów (piersi, prostaty, jelita grubego). Niedobór witaminy D może także przyśpieszyć proces starzenia.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/domowa-apteczka/witamina-d-objawy-oraz-skutki-niedoboru-i-nadmiaru-witaminy-d_38869.html

2 komentarze:

  1. ja jestem prawdziwą lekomanką zażywającą witaminki od dawna, regularnie przyjmuję teraz: Witaminę D3 Unipharm, acerolę ( naturalną witaminę C) firmy Sanbios, witaminę B12 ( ze względu na to, że nie jem mięsa czerwonego) firmy Solgar, od czasu do czasu żelazo i magnez oraz Ginkofar forte ( czasami mam zawroty i bóle głowy)

    OdpowiedzUsuń
  2. Monika, idealny zestaw w takim razie ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli chcesz zapytać o coś związanego z poruszaną na blogu tematyką, czekam na Twoje pytanie w komentarzach. Na pewno odpowiem.