środa, 4 marca 2015

Cardio, HIIT czy trening siłowy?

Cardio, HIIT czy siłowy

Dla większości zaczynających swoją przygodę z ćwiczeniami fizycznymi i dbaniem o kondycję pytanie to nie jest obce. Jak bowiem dobrać najodpowiedniejszy dla siebie trening mając do wyboru cale mnóstwo filmów na kanałach YT i jeszcze więcej z innych źródeł. Osobiście jestem zwolenniczką łączenia treningu wytrzymałościowego z HIIT i treningiem siłowym...


Wszystko zależy od tego jaki efekt chcemy osiągnąć. Jeśli zależy nam na spaleniu kalorii i utracie sporej ilości kilogramów, powinniśmy postawić na trening tlenowy czyli bieganie, pływanie, jazdę na rowerze, aeroby. Dzięki takim treningom dotleniamy organizm i zwiększamy wydajność pracy serca. Aby takie treningi miały sens, powinniśmy je wykonywać przynajmniej 3x w tygodniu po min. 30 min.

Jeśli natomiast nie posiadamy już nadmiaru zbędnych kilogramów, a chcemy wyrzeźbić naszą sylwetkę, postawmy na HIIT lub siłownię (oczywiście może to być równie dobrze nasz pokój i odpowiedni sprzęt).

HIIT, czyli trening interwałowy poprawia naszą wydolność fizyczną, spalając jednocześnie tkankę tłuszczową i jeśli połączymy go z ćwiczeniami wykorzystującymi ciężar naszego ciała, uzyskamy smukłe, zgrabne ciało. Treningu nie łączymy w tym samym dniu z cardio i siłowymi. Tutaj w przeciwieństwie do ćwiczeń cardio, trening nie powinien trwać dłużej niż 30 min.

Aby dodatkowo umięśnić sylwetkę, należy dołączyć trening siłowy. Powinien on trwać ok. 1h, optymalnie 2-3 x w tygodniu. Więcej o treningu siłowym napiszę już wkrótce.

Aktywność fizyczna i dbanie o swoje ciało to podstawa anti-aging i nie należy o tym zapominać. W końcu chcemy zachować młodość nie tylko naszej twarzy, ale również reszty naszej fizyczności...



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli chcesz zapytać o coś związanego z poruszaną na blogu tematyką, czekam na Twoje pytanie w komentarzach. Na pewno odpowiem.