Emolientowe i humektanowe odżywki do włosów bez silikonów

by - sierpnia 09, 2015

Odżywki emolientowe i humektanowe

Po proteinowych produktach do włosów przyszedł czas na wypróbowane przeze mnie emolientowe i humektanowe maski i odżywki. Jak już wypominałam wcześniej, nie jestem ortodoksyjna w sprawie unikania produktów z silikonami, ale niestety każda próba powrotu do nich kończy się tak samo. Włosy staja się suche, matowe i gumowate. Nie chcą się w ogóle okładać. Dlatego praktycznie wszystkie moje kosmetyki włosowe są pozbawione silikonów. Zdarza mi się zdradzić je z wysokopółkowymi produktami np. Kerastase, Alterna itp. Niestety zawsze efekt jest ten sam i muszę włosy doprowadzać do porządku mocnym oczyszczaniem i nawilżaniem.

Dlaczego unikać silikonów?

Jeżeli mimo odstawienia prostownicy i suszarki, odpowiedniej pielęgnacji, wasze włosy nie chcą się układać same, prawdopodobnie może to być nietolerancja silikonów właśnie. Proponuję to przetestować. Jeśli chodzi o ocenę produktów do włosów to moim wyznacznikiem jest nawilżenie, mięsistość i blask. Włosy powinny się świetnie układać same, bez żadnych stylizacji, ewentualne fale powinny być podkreślone. Oto lista:


Garnier Ultra Doux Awokado i masło karite
olej palmowy, olej z awokado, masło karite
Bardzo lubię tą odżywkę i gdyby nie to, że znam lepsze, które dają  podobny efekt na moich włosach na pewno byłaby na liście moich zapasów. Bardzo fajna np. przy codziennym myciu włosów, daje niezłe i przyjemne wykończenie.

Rossmann Alterra maska i odżywka Granat i aloes
Wyciąg z aloesu, wyciąg z granatu,
Zarówno maska jak i odżywka dają bardzo przyjemny efekt na włosach. Nawilżają i dociążają. Jest to jednak efekt krótkotrwały. Dosyć widoczny jest u mnie efekt lekkiego puszenia.

L`biotica Biovax do włosów słabych ze skłonnością do wypadania
sok z aloesu, olej migdałowy, ekstrakt z henny, ekstrakt z miodu
Skusił mnie ten aloes w składzie. Maska nie jest zła, ale nie jest to jednak efekt jakiego oczekuję. Włosy na drugi dzień nie układają się dobrze, tak jakby w ogóle nie dostały pożywienia w postaci odżywki.  Maseczka super pachnie, uwielbiam przyjemne zapachy kosmetyków do włosów. Raczej już po nią nie sięgnę.

L`biotica Biovax do włosów suchych i zniszczonych
olej migdałowy,  ekstrakt z henny, ekstrakt z miodu i cynamonu
Jak dla mnie skład jest niestety biedny. Biednie też ta maska działa na moje włosy. Na drugi dzień włosy wyglądają jakby potrzebowały porządnego nawilżenia niestety. Lekko puszy włosy.

NaturVital Maska Aloe Vera
sok z aloesu, gliceryna, ekstrakt z jałowca, panthenol
Mimo krótkiego składu, jest to obecnie moja ulubiona maska emolientowa. Już jakiś czas temu nauczyłam się, że moje włosy uwielbiają aloes w przeciwieństwie np. do oleju kokosowego, na który reagują bardzo źle. Ta maska to moje włosowe SOS. Zawsze kiedy potrzebuję super włosów na już, ona przychodzi mi z ratunkiem.

Bioetika Crema di Essenza I
Sok z aloesu, olej kokosowy
Wiązałam z tą maską duże nadzieje. Niestety po raz kolejny okazało się, że moje włosy nie tolerują oleju koksowego w ogóle! Skusiłam się ze względu na aloes, ale niestety kokos robił swoje. Włosy były spuszone, nie układały się tak jak lubię.

Sylveco Wygładzająca odżywka do włosów
Olej z pestek winogron, arganowy i sosnowy, oliwa z oliwek, ekstrakt z łopianu, panthenol
Włosy są lekko wygładzone, ale niestety również trącą swoją objętość i mięsistość. Przesusza niemiłosiernie końce, a lekko przetłuszcza skalp. Nie jest to zła odżywka, ale do niej nie wrócę. Włosy się po niej strączkują i tracą kształt. Na drugi dzień włosy nadają się do ponownego mycia. 

Rossmann Maska Oil Care
Olej migdałowy, panthenol, gliceryna, olej arganowy
Maska nie jest zła, ale niestety nie czyni cudów z włosami. Zresztą skład nie jest powalający, na olej arganowy bym nie liczyła. Generalnie można liczyć na to, że panthenol lekko nawilży włosy, ale nic poza tym.

Yves Rocher Odżywka Reparation
olej jojoba, olej migdałowy, panthenol
Całkiem niezła odżywka emolientowa. Zdecydowanie do mieszania z innymi np. proteinowymi ze względu na skład. Dla moich włosów jest troszkę za słaba. Nawilża, ale nie kondycjonuje włosów.
Efekt jest dobry, ale chwilowy. Troszkę może obciążać.

Yves Rocher Maska Reparation
masło karite, olej jojoba,
Skład jak widać typowo olejowy.  Idealny do połączenia z proteinami i tak ta maska była przeze mnie używana. Solo nie dawała super widocznych efektów poza, bez wątpienia, nawilżeniem.

L`Oreal Elseve Błyskawiczna terapia pielęgnacyjna
Kwas mlekowy, ceramidy
Jak widać mamy tu składniki, które rzadkio kiedy znajdziemy w innych maskach i odżywkach.
Używam tej maseczki raz na jakiś czas, aby dobrze nawilżyć włosy i nadać im sprężystości. Włosy  szczególnie w połączeniu z dobrym nawilżaczem są po niej miękkie, lejące, ujarzmione. Fale ładnie podkreślone.

Rossmann Odżywka Repair Nutrition
Panthenol, ekstrakt z czarnego owsa
Bardzo ładnie nawilżająca odżywka. Sprawia, że włosy są mięsiste, zyskują objętość i błyszczą. Świetny produkt za niewielką cenę.

Rossmann Isana Color Shine
Panthenol,
Lekko wygładza włosy, lekko chwilowo nawilża. Niestety nic poza tym. Na drugi dzień włosy nadają się do mycia, a końcówki wydają się być bardziej wysuszone. Nie wrócę do niej.

Kallos  Color
Olej z ziarna lnu, filtr UV
Jedyna jak do tej pory maska Kallos bez silikonów. Szczerze powiedziawszy nie spodziewałam się po niej aż tak dobrych efektów! Wiem, że moje włosy uwielbiają siemię lniane (szczególnie w formie żelu) i ta maska robi moim włosom dokładnie to samo. Naprawdę polecam.

Mrs. Potter`s Maska odbudowująca i nawilżająca do włosów suchych i zniszczonych z aloesem i jedwabiem
Aloes, proteiny jedwabiu,
Mimo tego, że maska zawiera jeden zmywalny wodą silikon, a moje włosy po silikonach wyglądają jak guma – skusiłam się na nią ze względu na połączenie moich dwóch ulubionych składników czyli aloesu i jedwabiu. Jak się okazuje silikon silikonowi nie równy. Moje włosy uwielbiają tą maskę. Są miękkie, wygładzone i nawilżone. Dokładnie tak jak lubię.

Proszę, jeśli znacie jakieś inne sprawdzone odżywki bezsilikonowe o dobrym składzie, piszcie!!

You May Also Like

5 komentarzy

  1. Uwielbiam produkty Kevin Murphy. Też kupuje je w tych mniejszych pojemnościach co Ty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Stosowałam już naprawdę wiele różnych produktów do włosów, ale najlepiej działają na nie maski z aloesem.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie na rozjaśnione włosy najlepiej działa arganowy olejek, wcieram go masę i pięknie nawilża mi włosy.
    forever-suplementy.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. hmm ciekawe musze wypróbowac :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak koniecznie do wypróbowania!aloes-forever.eu

    OdpowiedzUsuń

Jeśli chcesz zapytać o coś związanego z poruszaną na blogu tematyką, czekam na Twoje pytanie w komentarzach. Na pewno odpowiem.