Jak wybrać dobry krem do rąk i stóp?

by - grudnia 23, 2019


W zimie zdecydowanie moje dłonie i stopy częściej potrzebują kremów dedykowanych właśnie im. Wybór dobrego kremu do rąk i stóp czasami graniczy z cudem. Większość z nich ma niestety parafinę w składzie i inne nieprzyjemne składniki. Zazwyczaj też nie przynoszą żadnych większych korzyści niż stosowany na całe ciało balsam lub masło...


Postanowiłam jednak zrobić mały research i dać szansę kilku produktom. Które na stałe zagoszczą w mojej kosmetyczce?

Kremy do rąk

Mixa Regeneracja
Lipidowy krem do rąk 30%

Gliceryna, masło shea, alantoina, mleko owsiane
Wyznacznikiem moich poszukiwań był brak parafiny. Tutaj poszłam na ustępstwo. Krem parafinę posiada, ale na szczęście daleko w składzie. To typowy krem glicerynowy (30%) z dodatkiem mleczka owsianego (daleko w składzie). Zapach neutralny, działanie również neutralne. Przez okres jego stosowania dłonie były w przyzwoitym stanie, ale skórki wokół paznokci już nie. Nie radził sobie z miejscami przesuszonymi. Największą jednak jego wadą jest konsystencja i zachowanie na skórze. Jest gęsty i dziwnie zachowuje się podczas stosowania. Dosyć długo się wchłania i pozostawia klejącą warstwę, która zwyczajnie mnie denerwowała :). Niestety nie wrócę już do tego produktu.

Lirene
Olejkowe serum do rąk, skórek i paznokci
 
Gliceryna, masło shea, olej arganowy, olej babassu
Tutaj mamy krem z paroma olejami w składzie oraz (niestety na początku składu) silikonami.
Oczywiście główny składnik to standardowo gliceryna. Nie jestem przeciwniczką silikonów w tego typu produktach, ponieważ mogą one dzięki nim stworzyć powłoczkę na skórze, zabezpieczającą przed utratą wilgoci. Tutaj ta powłoczkę rzeczywiście czuć. Jeśli ktoś nie przepada za takim efektem, może być niepocieszony. Co do efektów, to muszę przyznać, że nie jest źle. Szczególnie dobrze ten produkt wpływa na skórki przy paznokciach. To w sumie jedyny krem z zestawu, który robi to, co powinien.

Palmer's Raw Shea
Krem do rąk z masłem shea
Gliceryna, masło shea, olejek marula, oleje roślinne, mleczko owsiane
Na szczęście parafiny brak. Krem jest dosyć gęsty i mocno naperfumowany. Ten zapach nie pasuje mi do jego składu, ale cóż taki pomysł miał producent. Ładnie i szybko się wchłania, zostawia przyjemną powłoczkę ochronną (silikony oczywiście). Dłonie i skórki wokół paznokci są zmiękczone i nawilżone. Niestety jest to według mnie efekt krótkotrwały. Po godzinie, trzeba dłonie posmarować ponownie. nawet podczas regularnego stosowana, skórki były zazwyczaj suche.

Kremy do stóp 


Acerin
Krem do stóp na pękające pięty

mocznik 10%, gliceryna, panthenol, alantoina, witaminy A, E, B5, aloes, olejek lawendowy
Typowy krem mocznikowy, który ma za zadanie zmiękczyć skórę stóp, a szczególnie pięt. W składzie mamy parafinę, na szczęście nie na przodzie. Całkiem przyzwoity skład jak na produkt w tej kategorii. Najważniejsze jednak jest to, że naprawdę dobrze sobie radzi ze stopami. W dodatku w bardzo krótkim czasie. Moje stopy są zazwyczaj zadbane, ale zimą (ogrzewanie podłogowe) ich wystające części robią się przesuszone i wymagają regularnego zmiękczania. Ten kremik radzi sobie doskonale. Myślę, że zagości ponownie w mojej kosmetyczce.

Eva Dermo
Krem-maska do stóp

parafina, mocznik 10%, kwas hialuronowy, olej z rokitnika, lanolina
Parafinowy krem do stóp z wysoką zawartością mocznika. Niestety nie zapoznałam się ze składem przed jego zakupem - parafina przed mocznikiem. Ok, to krem do stóp, nie do twarzy.


PODSUMOWANIE:
Jak wybrać dobry krem do rąk lub stóp? Przede wszystkim polecam szukać produktów bez oleju mineralnego. Jest to niezwykle trudne, zwłaszcza w przypadku kremów do stóp. Ewentualnie można zaakceptować parafinę pod koniec składu. Obecnie zarówno moim stopom, jak i dłoniom najbardziej odpowiada zmiękczający mocznik (w niewielkim stężeniu, aby nie złuszczał) + panthenol i alantoina. Najlepszym dla mnie kremem był bezparafinowy Evree regenerujący. Niestety został wycofany. Jak wszystko, co dobre. Pozostaje ponownie szukać ideału.

Zapraszam również do wpisu o aptecznych produktach do pielęgnacji dłoni i stóp, gdzie znajdziesz również kilka wskazówek jak utrzymać swoje dłonie i stopy w idealnym stanie.

Jaki jest Twój ulubiony krem do rąk/stóp?

Post nie jest sponsorowany, kosmetyki zostały przeze mnie zakupione.   


You May Also Like

1 komentarzy

Jeśli chcesz zapytać o coś związanego z poruszaną na blogu tematyką, czekam na Twoje pytanie w komentarzach. Na pewno odpowiem.