3 kroki, które uratują Twoje włosy

by - września 20, 2018

Czy nadal zadajecie sobie pytanie, dlaczego zamiast drogeryjnych produktów do włosów warto kupować produkty naturalne i organiczne? Czy rzeczywiście silikony są takie złe? Czy SLS i SLES szkodzi w codziennej pielęgnacji?

Niejednokrotnie zaznaczałam już na blogu, że odkąd zmieniłam drastycznie pielęgnację moich włosów, mogę cieszyć się zdrowymi, dobrze układającymi się włosami. Udało mi się również je szybko zapuścić do upragnionej długości. Zmieniłam właściwie 3 rzeczy:

1. Zaczęłam olejować włosy

2. Stosuję maski i odżywki bez silikonów

3. Myję włosy szamponami bez SLS i SLES


Tak, to naprawdę cała filozofia zadbanych włosów. Bardzo lubię zmieniać produkty i sprawiać sobie i moim włosom przyjemność z nowych zapachów i efektów działania. Nie jest jednak łatwo o dobre produkty dostępne od ręki w sklepach stacjonarnych. Najczęściej kończy się na zamówieniach online.


Jakich produktów używać, by cieszyć się pięknymi włosami?

Rynek oferuje szeroki asortyment kosmetyków naturalnych do naprawdę każdego typu włosów i skierowanych na różne problemy zarówno skóry, jak i samych włosów. Zdecydowanie zalecam przed ich stosowaniem przeprowadzić kurację oczyszczającą włosy, jeśli stosowaliście drogeryjne produkty z silikonami.

Zainteresowała mnie ostatnio nowa marka produktów do pielęgnacji włosów INSIGHT. Szczególnie byłam ciekawa serii Damaged Hair. Bardzo spodobały mi się szampony tej marki. Nie posiadają SLS, mają łagodny dla skóry głowy skład. Dobrze domywają, nawet oleje. Nie posiadają silikonów, tak samo zresztą, jak odżywki. Zawierają za to ekstrakty roślinne i oleje, które sprawiają, że włosy bardzo błyszczą i są dożywione. U mnie najlepiej sprawdziła się seria fioletowa, czyli damaged hair. Polecam wypróbować, bo produkty są dostępne w mniejszych pojemnościach za nieduże pieniądze. Sprawdzajcie składy i bazując na tym, co lubią wasze włosy, wybierajcie te linie, które wydają się wam najbardziej obiecujące. Ja na pewno będę testować kolejne produkty tej marki, bo bardzo przyjemnie się ich używało.


Poniżej krótka informacja o głównych składnikach szamponów i odżywek:

Insight Antioxidant szampon dmładzająco-ochronny
ekstrakt z marchwi, masło sojowe, olej z jojoba, olej z orzechów laskowych
Insight Damaged Hair Szampon odbudowujący do włosów zniszczonych
organiczne ekstrakty z kiełków pszenicy, masło z oliwek, olej arganowego i olej ryżowy
Insight Colored Hair Odżywka ochronna do włosów farbowanych
ekstrakt z henny, masło z mango, olej z nasion winogron i olej makadamia
Insight Anti-Frizz odżywka nawilżająca
Organiczne ekstrakty z siemienia lnianego, masło kakaowe, olej z bawełny i olej z konopi

Jestem również bardzo ciekawa marki TAHE i ich organicznych produktów.
Nadal bardzo lubię produkty KEVIN MURPHY.

Nadal nie jesteś przekonany czy warto zamienić drogeryjne produkty do włosów na naturalne?
Wobec tego zapraszam do przeczytania mojego wpisu o proteinach, humektanach i emolientach.

Post nie jest sponsorowany, kosmetyki zostały przeze mnie zakupione. 

Masz swoje sprawdzone sposoby na zdrowe włosy?
Jeżeli znasz inne ciekawe kosmetyki naturalne do włosów, podziel się nimi ze mną w komentarzach.


You May Also Like

2 komentarzy

  1. super wpis, chętnie poczytam więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie wypróbuję każdy z kroków. Może w końcu uda mi się doprowadzić moje włosy do porzadku.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli chcesz zapytać o coś związanego z poruszaną na blogu tematyką, czekam na Twoje pytanie w komentarzach. Na pewno odpowiem.